Til søs - Genvej øst om Askø
Fra Sakskøbing Bådelaug
Fra "Det levende Søkort"
Sten på ca. 1,2 m. vand
Sakskøbing Bådelaugs informationer
Udlægning og inddragning af mærkerne foretages af
Sakskøbing Bådelaug for Sakskøbing Kommune.
Genvejen afkorter turen fra Guldborg til Bandholm og Sakskøbing
med ca. 6 sømil.
Grafik: © 2003 Niels N. Christensen.
14 stk. IALA-mærker er
udlagt i tiden 1.5 - 1.9 på følgende positioner:
1. 54°51,822 N 011°30,789 Ø rød
2. 54°51,907 N 011°30,889 Ø rød
3. 54°51,994 N 011°30,888 Ø grøn
4. 54°52,027 N 011°31,083 Ø rød
5. 54°52,593 N 011°32,288 Ø S-mærke
6. 54°52,622 N 011°32,350 Ø rød
7. 54°52,862 N 011°32,305 Ø grøn
8. 54°52,882 N 011°32,370 Ø rød
9. 54°53,119 N 011°32,199 Ø grøn
10. 54°53,113 N 011°32,287 Ø rød
11. 54°53,219 N 011°32,351 Ø rød
12. 54°53,270 N 011°32,297 Ø grøn
13. 54°53,781 N 011°32,745 Ø S-mærke
14. 54°54,388 N 011°35,725 Ø Ø-mærke
Til sidens top
Ruteberegning i "Det levende Søkort"
Klik på kortet for at se det i størst tilladte gengivelse.
Rutebeskrivelse (vejledende)
Waypoint |
Beskrivelse |
Bredde |
Længde |
Kurs |
Afstand |
WAY150 |
Rutewaypoint(1) |
54°51,539' |
11°30,581' |
|
|
WAY153 |
Rutewaypoint(2) |
54°51,807' |
11°30,677' |
12° |
0,3 sm |
WAY158 |
Rutewaypoint(3) |
54°52,185' |
11°31,241' |
41° |
0,5 sm |
WAY159 |
Rutewaypoint(4) |
54°52,44' |
11°32,389' |
69° |
0,7 sm |
WAY160 |
Rutewaypoint(5) |
54°53,058' |
11°32,241' |
352° |
0,6 sm |
WAY161 |
Rutewaypoint(6) |
54°53,347' |
11°32,351' |
12° |
0,3 sm |
WAY162 |
Rutewaypoint(7) |
54°54,121' |
11°35,834' |
69° |
2,1 sm |
STEM-E |
Stemmetofte øst |
54°54,388' |
11°35,725' |
347° |
0,3 sm |
Total afstand 4,8 sm |
Til sidens top
Sten på ca. 1,2 m. vand
En sten på ca. 1,2 meter vand blev observeret fra "Esther" af Palle Tørnqvist og Uffe Danielsen 31. august 2008 på en håndfast måde, idet "Esther", der stikker 1,35 m., ramte stenen med forreste del af den lange køl. Positionen kan omtrent beregnes til et sted på en line mellem N 54 52.514 / E 11 32.008 og 51 grader mod N 54 52.551 / E 11 32.088. Stenens dybde er anslået ud fra kollisionens karakter, idet "Esther" fortsatte farten efter sammenstødet, og vandstanden skønnedes omkring middel.
Til sidens top |